DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Terror i Frankrig

15 nov. 2015

Endnu et bestialsk angreb mod vores ytringsfrihed og den frie tro og tanke.

Igen har Europa oplevet en terrorhandling fra yderligtgående fundamentalister. IS har erklæret krig mod hele det samfund som vi elsker og er en del af. Et samfund der beskytter friheden til at tænke og handle selvstændigt. Samtidigt oplever vi en flygtningestrøm, der netop flygter fra den meningsløse vold fra IS, Boko Haram og hvad de fundamentalistiske forskruede grupper ellers kalder sig.

Hvem vil ikke flygte fra den forråede meningsløshed, hvis man havde muligheden. Nu kommer der flygtninge, der har råd, til de europæiske lande i håb om fred og muligheden for at leve et liv i frihed. De fattige og svageste har ikke den mulighed og er fanget af en umenneskelig ideologi. De bliver nødt til at klamre sig til håbet om bedre tider, for de kan intet gøre.

I januar måned smadrede Boko Haram en landsby i Nigeria og dræbte omkring 2000 mennesker, mens jihadister angreb satirebladet Charlie Hebdo og et jødisk supermarked. Vi fik hadet at mærke i februar hvor Krudttønden og senere synagogen i Krystalgade blev angrebet. Mange mennesker har meningsløst mistet livet eller er mærket for livet.

Hvad kan vi gøre, for at forandre status quo?

Martin Luther King junior har udtalt følgende:
"Darkness cannot drive out darkness; only light can do that.
Hate cannot drive out hate; only love can do that."

Alex Wallin

Tanker i tiden