DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Kristen forfølgelse og tomrum

11 aug. 2014

Aviserne er begyndt at skrive om forfølgelserne i mellemøsten

Information skriver:
Iraks kristne befolkning er blevet mere end halveret over de seneste 25 år. Som følge af krig og sanktioner, men først og fremmest på grund af religiøse forfølgelser . "I Mosul ved man aldrig, hvornår man får en kugle i baghovedet," forklarer en ung kvinde i et svalt hus i Ankawa. "Jeg har nære venner, der er blevet slået ihjel, det tror jeg alle har. To af mine bedste venner blev slået ihjel sammen med mange andre af en selvmordsbomber i en bus. Vi er hele tiden mål, så til sidst holdt jeg op med at komme på universitet i Mosul. Det var for farligt. Jeg fik aldrig noget eksamensbevis, men hvad skulle vi også bruge det til. " Familien måtte flygte og håber at komme til Canada.

Den korte avis skriver:
Truer med at udslette en hel by hvis de ikke konvertere til islam
Ian Birrell oplevede 200 babariske islamister ankomme med tunge våben til byen Kosho i det nordlige Irak, hvor der bor mange, der ikke er muslimer . Her blev indbyggerne stillet over for valget mellem at omvende sig til islam og underkaste sig de brutale magthavere – eller at blive henrettet.
De 2.500 indbyggere vil ikke svigte deres tro og går nu en usikker fremtid i møde.
De ved fra andre områder, at islamisterne er parate til at gennemføre de mest brutale handlinger mod dem, der ikke indordner sig 100 procent.
Dem, der kæmper imod profeten Muhammed og hans budbringere skal dø på grusom vis.

Hamas og Israel
Jødehadet vinder indpas i Europa på grund af Israels forsvarskrig mod gentagne Hamas raketangreb. Folk forstår ikke - eller vil ikke høre, at Hamas gemmer deres angrebskommando i skoler, på hospitaler og i beboelser. Det betyder at civile Palæstinensere bliver ramt i stort tal. Hamas bruger de store civile tab som indgangsdøren til propaganda i blandt andet Europa. Hamas er udråbt som en terrororganisation, men det er forputtet i folks bevisthed.

Min opfattelse er, hvis palæstinenserne blev fri for Hamas, så kunne de i ro og fred få deres egen stat. Med Hamas som modspiller bliver det nok svært. Deres mål er i højere grad at udslette Israel end en selvstændig stat.

Europa
Rygter: Flere steder, blandt andet i England og Tyskland er bydele ved at blive islamiseret, vel at mærke af IS (Islamisk Stat) og andre voldelige organisationer. Det betyder en stat i staten med Sharia lovgivning. Naturligvis ikke officielt. Frankrigs regering arbejder imod at det skal ske på fransk jord. De viser det ved at sympatisere med Israels forsvarskrig.

Tiden vil vise hvad vej vinden blæser. Mange mennesker i Europa har vendt kristendommen ryggen, måske ikke som kultur, men som religion.
Måske er det derfor at andre religioner får råderum, et uudfyldt åndeligt vakuum, som folk ikke er bevidste om eksistere.

Alex Wallin

Tanker i tiden