DAGENS ORD: ”Og er det ved nåde, er det ikke længere af gerninger; ellers ville nåden jo ikke længere være nåde” Romerne 11:6

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Kender du indholdet?

21 jul. 2014

Jeg var en tur nede i supermarkedet for at handle aftensmad.
En af reolerne var fyldte med dåsemad. På dåserne var der billeder af indholdet og på bagsiden en beskrivelse af de råvarer retten i dåsen er lavet af.

Nu skulle man tro at man ved alt om indholdet, men det gør man ikke før man har åbnet dåsen og smagt indholdet..... Logisk .. måske.

Hvis du læser bibelen og kender indholdet, kender du så Gud? Nej vel ... du kender beskrivelsen af hvem han er .. men det er ikke det samme som at kende ham. Fællesskabet med Gud begynder når du beder til Gud og invitere ham ind i dit liv. Giver ham lov til at ændre dine tanker og sind. Det kaldes at blive født på ny.

Du er stadigvæk den samme .. intet er forandret.. og dog ... langsomt men sikkert bliver du forvandlet til det bedre, hvis du søger Gud og giver ham lov.

Bønnen er: Jesus tilgiv mig mine syndere og overtrædelser .. kom ind i mit liv og sæt mig fri.

Det er ikke nok man kender indholdet ... Nej, du og jeg skal også have del i det, ellers forbliver det jo bare en opskrift.

Alex Wallin

Tanker i tiden