DAGENS ORD: ”Tænk på det, som er i himlen, og ikke på det jordiske.” Kolosenserne 3:2

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Kirkens chef?

27 nov. 2011

Jeg havde lagt nogle betragtninger ind på min klumme på facebook med reflektioner på den førte kirkepolitik. Jeg har fået nogle sjove tilbagemeldinger som går i tråd med den udvikling, som nyligt er beskrevet på DR nyheder.

Fra min væg facebook.com/wallinalex:

Kære Manu Sareen

Tillykke med din udnævnelse. Hvad er din titel? Jeg kan forstå at du er over Gud. Det må du være, siden du med regeringens velsignelse kan overrule hans beslutninger. Jeg vil så håbe, at det gælder dem alle.

Kender du beretningen fra Det gamle Testamente, om byen Sodoma. Den blev ødelagt på grund af det Gud kaldte utugt. I beskrivelsen var også ordet vederstyggelighed når samme køn plejede omgang med hinanden. Det blev helt galt, da byens beboere ville have omgang med Guds udsendte.

Vi behøver vel ikke tillægge den beretning nogen betydning, når du nu styre det hele. Hvis du skulle have taget fejl, hvad så?

Jeg har ikke noget imod homoseksuelle mennesker. Jeg har stor respekt for menneskers valg. Men kirken kan og bør ikke ændre ordlyd, fordi politiske vinde blæser en anden vej. Hvis det var tilfældet, ville Bibelen ikke være en Bibel, men et politisk manifest.

Der kom flere reaktioner på min klumme som kan læses på facebook.

Spørgsmålet er, hvor ender kirkerne henne? De kirker der vægter bibelen, vil på den lange bane stå stærkere, det er mit håb.

Vi kan alle sammen velsigne mennesker og det bør vi.
Vi kan derimod ikke velsigne synden i Guds navn, og synd er pr. definition, at træde ved siden af det tiltænkte. Tanken på ægteskabet er, at mand og kvinde skal være et, samt multiplicere sig og videreføre slægter.

Alex Wallin

Tanker i tiden