DAGENS ORD: ”Næste dag så han Jesus komme hen imod sig og sagde: »Se, dér er Guds lam, som bærer verdens synd.” Johannes 1:29

[ Forrige ] [ Til prædikensamlingen ] [ Næste ]

Charley Stephansen

Netpræst

Charley Stephansen, Præst
Vestermarkskirken

Mail: clstephan@hotmail.com

Coca Cola - "the real thing"

16 aug. 2022

De fleste har nok smagt Coca Cola. De fleste synes også at Coca cola smager godt? Derfor har den også solgt gode de sidste 100 år
Verdens mest kendte produkt, næst mest kendte ord ud over "ok", fås over hele verden, over 200 lande, 1.8 milliarder enheder om dagen, hvorfor reklamerer de så stadigvæk og bruger 20 milliarder kr. hver år? Ellers forsvinder Coca cola stille og roligt væk. Vi glemmer!
Derfor vi går I kirke, er med i en smågrupper, læser i bibelen og beder, fordi ellers glemmer vi de fantastiske nyheder.
Der er mange andre slags Colaer på markedet. Du har sikkert også smagt nogle af dem Ja men de er ikke så gode, nej fordi de er kopier.
Alle forsøger at kopiere the real thing. Sådan er det også med mærkevarer.
Kopier er lige som vandpytten og det store hav. Børn kan godt li at hoppe i en vandpyt, men har man først prøvet at bade i det store hav eller en stor sø, så er vandpytten ikke så attraktiv mere.
Er coca cola the real thing? Ja fordi vi har også smagt kopierne.
Er kristendommen the real thing. Faktisk siger Jesus det selv.
Jesus er vejen sandheden og livet

Jesus samlede mange mennesker omkring sig. Var Jesus the real thing? Ja
Er der kopier af Jesus? Ja, når troen på Jesus bliver til religiøsitet og religion og når farisæeren får plads og rum i vores liv.
Hvis du kopierer kristendommen uden Helligånden bliver det lovtrældom.
Som barn var jeg ikke specielt interesseret i Gud
Da jeg erfarede og smagte ”the real thing” var jeg solgt.
Matt 13:44 Ligesom den Himmeriget ligner en skat, der lå skjult i en mark; en mand fandt den, men holdt det skjult, og i sin glæde går han hen og sælger alt, hvad han ejer, og køber den mark.
Igen: Himmeriget ligner en købmand, der søgte efter smukke perler; og da han fandt én særlig kostbar perle, gik han hen og solgte alt, hvad han ejede, og købte den.
Coca Cola er den dyreste cola. De andre er billigere og kopier.
Guds frelse er gratis pga Guds betingelsesløse kærlighed som gives af nåde til at blive taget imod i tro.
Der er gratis, men koster dig alt. Du får så meget velsignelse tilbage.
Søg the real thing og ikke kopierne. Du vil aldrig blive skuffet.
Amen