DAGENS ORD: ”Næste dag så han Jesus komme hen imod sig og sagde: »Se, dér er Guds lam, som bærer verdens synd.” Johannes 1:29

[ Forrige ] [ Til oversigten ] [ Næste ]

Familieklub

2022 dec 2

Familieklubben i Frikirken Salem
Jeg vil fortælle jer om vores Familieklub i Frikirken Salem. Det er et nyere tiltag i kirken.

Det hele begyndte med at flere i kirken havde tanker, drømme og visioner for et familiearbejde. Vi tænkte der måske sad familier i byen, som kunne have glæde af at mødes et sted, hvor der var plads til børn, en kop kaffe, samvær og hygge. Vi håbede på at kunne aflaste familier ved at lave aftensmad til dem, så de kunne have tid til at være.

Der kunne også være familier, der ikke havde så meget netværk og familie i byen, hvor vi kunne tilbyde et sted, hvor relationer og venskaber kunne skabes.

Vi var nogle stykker der snakkede sammen, bl.a. var vores præst Bo Nicolai Skov med og vi blev enige om at springe ud i det. Der var mange frivillige der ville hjælpe med alt det praktiske. Lave kaffe, arrangere noget kreativt for børn og voksne, lave mad og bare være der og samtale med hvem der kom.

Vi var spændte og vi var i bøn for eftermiddagen, og det var en fantastisk god oplevelse at se børn og voksne trives i at være sammen.

Vi har mange forskellige ting på programmet, f.eks. forskellige kreative værksteder, perler, påskepynt, græskar og meget andet. De mindste børn er glade for at lege med biler og byggeklodser og lign. Der har også været forskellige former for løb, puslebrik-løb, edderkoppeløb og tagfat lege. Vi har i løbet af sommeren også haft ”Sjov med vand” og det har været en stor succes at sprøjte vand på hinanden og specielt på præsten.

Vi har også haft en ”spejdertur” hvor vi lavede pandekager over bål.

Vi har Familieklub en gang om måneden med forskellige temaer. Vores ønske og vision er at vi kan have det hver anden uge, men der skal flere medarbejdere til.

Jeg kan fortælle at jeg efter en Familieklub eftermiddag føler jeg mig træt, men samtidig "høj" fordi jeg er vild med at se specielt børn være vilde og glade. Jeg har et billede i mit hoved fra en af de første familieklubs eftermiddag, af nogle børn der havde klædt vores præst ud som fin dame, børnene grinede og var fulde af forventning, når de skulle vise ham frem for dem der sad og drak kaffe.

Tænk at få lov til at opleve en masse liv og latter i en kirke, på en helt almindelig torsdag. Jeg føler mig velsignet.

Vi oplever som fællesskab, at når vi tør handle på de ideer, tanker og drømme som kommer til os fra Gud, så er Han med i det vi foretager os.