DAGENS ORD: ”Næste dag så han Jesus komme hen imod sig og sagde: »Se, dér er Guds lam, som bærer verdens synd.” Johannes 1:29

[ Forrige ] [ Til oversigten ] [ Næste ]

Netkirkens leder

2006 maj 1

Goddag

Jeg er Alex Wallin

og er daglig leder af Netkirken.

Jeg blev født i 1956.
Jeg er efternøler og har to søskende der er 12 og 13 år ældre, så jeg var nærmest som et enebarn.

Min far var postbud og min mor passede hjemmet. Sådan var mange familiers mønster. Samtidigt kom kvinderne også ud på arbejdsmarkedet og børnene i børnehave og sfo. Jeg gik i børnehave for at få legekammerater. Min søster begyndte at gå til spejder og blev igennem spejderbevægelsen en kristen. Det fik betydning for mig. Hun tog mig med i søndagsskole og til arrangementer for børn. Min mor satte en stopper for det da jeg begyndte at tale om Gud.
Min mor var ikke glad for det med Gud, slet ikke når der blev talt for meget om tro. Mine forældre forbød min søster og jeg, at komme i kirke.
Min søster begyndte så at gå til porcelænsmaling. Lærerinden var 'tilfældigvis' en kristen fra min søsters kirke.

Jeg var lidt for god til at finde på bøllestreger eller drengestreger da jeg blev teenager. Jeg elskede at køre på knallert, også lidt hurtigere end det var tilladt. En gang blev jeg stoppet af politiet og fik en bøde for at have pillet ved motoren. Politiet beslaglagde de ulovlige dele. Min far betalte bare uden at skælde ud. Han kunne se at det var straf nok for mig at jeg ikke kunne køre knallert, før jeg fik nye dele til motoren.

Gud var ligesom blevet helt væk for mig, men han havde ikke glemt mig.

Jeg begyndte at gå sammen med nogle rødder, der var man accepteret. Venskab og accept betyder alt for mennesker …. Og måske især for teenagere. En af de pænere drenge havde forældre der var kristne.

Det var konstateret at jeg havde en sygdom som jeg ville dø af inden jeg blev så meget ældre. Min kammerats forældre kunne se at jeg ikke havde det godt, og begyndte at fortælle mig om Jesus. Jeg kunne huske de gode ting jeg havde oplevet som barn og min kammerats mors øjne var som en ild af kærlighed. Jeg kunne godt se at jeg manglede lige netop den kærlighed. Jeg tænkte, hvis jeg bliver kristen hvem er jeg så, hvad med vennerne, mister jeg dem??? Jeg blev en kristen … men det blev mine venner også.

Til min store overraskelse blev mine forældre glade da jeg blev en kristen. Som min mor sagde … nu behøver vi ikke være bange for hvad du finder på.

Min far kom til tro og blev døbt som 69 årig.
Jeg kom på en kristen højskole i Mariager og mødte mit livs kærlighed, min hustru.

Min præst og min søster og svoger bad for mig … det tænkte jeg ikke så meget på… ikke før at folk sagde til mig. Dine øjne er blevet så klare .. de havde nemlig været gule af affaldsstoffer fra ødelagte blodlegemer. Min sygdom havde givet slip på mig. Gud er nemlig i stand til at gøre mirakler.. også selv om vi ikke tænker eller tror på det. Underligt nok blev jeg ikke helt rask, men rask nok til at kunne leve videre uden at have en dødsdom hængende over mig.

Når jeg lægger sammen og trækker fra… i forhold til alle de erfaringer jeg har fået, har jeg været utrolig heldig, hvis det kan kaldes held. At blive en kristen.

Min intention med Netkirken er, at det skal være et sted hvor folk kan komme med de spørgsmål livet giver dem. Et sted hvor det er muligt at møde Jesus. Et sted hvor man kan få sjælesorg - hjælp til de store spørgsmål i livet og hvor der også er plads til de små spørgsmål.

Sådan ser folk mig ofte, da jeg elsker at fotografere.