DAGENS ORD: ”For Gud gør ikke forskel på nogen.” Romerne 2:11

[ Forrige ] [ Til oversigten ] [ Næste ]

Kristen radio / Kontaktcenter:

2004 dec 1

Kristen radio / Kontaktcenter:
Vi - Ingrid og René Jamrath - er medlemmer af Frelsens Hær i
Valby / København og har været med der i ca. 40 - 45 år!
Det har været en dejlig tid, med mange glæder og selvfølgelig også nogle skuffelser, - hvem kommer for resten gennem livet uden?

René arbejder på Frelsens Hærs beskyttede pensionat for hjemløse og har gjort det i 25 år, - - han har oplevet nogle solstrålehistorier blandt de mange mennesker han har mødt der gennem tiden, - men det er der ikke plads til at fortælle om her på siden, - så det må I høre om en anden gang!

I de sidste 17 år har han arbejdet som frivillig på Frelsens Hærs Nærradio i København, - der møder han mange forskellige mennesker - både personligt og i telefonsamtaler og oplever også nu og da at bede med mennesker som ringer ind for at få hjælp.
Her får han lov til at forkynde evangeliet til de mennesker som ikke - af en eller anden grund - kan komme til kirke. Det er virkelig et dejligt middel til at nå mennesker med budskabet om at JESUS lever!

Mange mennesker er kommet til tro igennem budskabet og vi har set nye folk til vore Gudstjenester i vore menigheder rundt omkring i København, - jo, Gud virker på mange forskellige måder - - i menneskehjerter!

Ingrid arbejder i Frelsens Hærs kontaktcenter, - hvor hun i hverdagen får lov til at præge mennesker med evangeliet, - ikke i prædikener, men ved at vise evangeliet med sit liv og væremåde overfor de mennesker der hver dag kommer inden for dørene der, - - kontaktcenteret ligger i Wildersgade 66 på Christianshavn og der kommer gennemsnitlig 75 personer dagligt.

Dette er én af hjælperne i Wildersgade, han står ved hoveddøren, og beskeden til dig lyder: "Kig indenfor en dag når du har tid, - der er åbent mellem klokken 09,00 - 15,00.

Der serveres gratis morgenmad mellem klokken 09,00 - 10,00 og de som kommer på dette tidspunkt, er for det meste udeliggere,- altså mennesker der sover under den åben himmel og folk fra Christiania.

Klokken 12,30 - 13,30 serveres et varmt måltid mad, - det koster mellem 20 - 25 kroner og der kommer både hjemløse og mennesker der savner nogen at være sammen med til måltidet. Så hvad det angår, så er det en god løsning for mennesker. MEN de mange mennesker er der ikke - uden at de mærker den kristne atmosfære, - der er altid tid til at tale med en og anden der har et problem,- det være sig Åndeligt eller materielt - så kan de altid henvende sig til Ingrid og hendes hjælpere der på stedet.

GUD er god, - - vi har oplevet at mennesker er kommet til tro også ved at være med om disse arrangementer, - - samt vore aftenarrangement - (foreløbig én gang månedligt) - - hvor det foregår som en Gudstjeneste med sang og forkyndelse af ordet.

Juleaften er der arrangeret fest for enlige og hjemløse, - der plejer at være ca. 65 - 70 personer til stede, som så får en rigtig juleaftens middag og en julegave.
Men den bedste julegave de kan få er vel nok budskabet om at DERES Frelser er født og at han vil dem det deres bedste om bare de åbner hjertet og lukker ham ind.

Må HERREN velsigne julehøjtiden for dig som læser dette, - og hjælpe dig til at huske på de som ikke har det så godt i denne tid, som du har det!

Glædelig Jul og godt nytår 2005

Ingrid og René Jamrath