DAGENS ORD: ”For Gud gør ikke forskel på nogen.” Romerne 2:11

Dåb i DK, udenlandsdansker

Vi er bosiddende i Grønland og venter barn til foråret. Vi er begge danske, men har i øjeblikket folkeregister adresse heroppe. Vi ønsker at få vores kommende barn døbt i Danmark i forbindelse med vores sommerferie der. Kan dette lade sig gøre?

Kære søde danskere på Grønland,
Til lykke med, at I venter barn!
Og selvfølgelig kan jeres barn blive døbt i Danmark - den grønlandske kirke er oven i købet en del af folkekirken, så der er ingen problemer.
Dog er der en hel masse ny kirkebogsføring på vej, så I næste forår vil få en lidt anden attest, end I selv har fået, men det er ikke noget problem - det finder kordegnen/præsten ved den kirke, jeres barn skal døbes, snildt ud af!
I skal blot lave en aftale mede kirken og præsten, når jeres lille baby er kommet til verden.
Alt godt og Guds velsignelse...
Signe Voldby, præst