DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Søgning på forældres dåbsattester

Goddag

Mit navn er Christina Hansen og jeg prøver at bryde igennem isen, men kan ikke find ud af hvordan jeg kan få en kopi af mine afdøde forældres fødsels eller dåbsattester? Jeg har deres fulde navne, person numre og ved hvornår de er født. ( henholdsvis 1940 og 1948)
Jeg håber der er nogen der kan skubbe mig i den rigtige retning og siger på forhånd tusind tak for hjælpen.
Med venlig hilsen - Christina Hansen

christina hansen

Hey Christina,
Tak for mail - og ja, jeg kan godt skubbe dig i den rigtige retning!
Jeg vil foreslå dig at gå ned på dit lokale kirkekontor og starte dér - eftersom kirken jo er personregistrator i Danmark.
Du skal medbringe din egen dåbsattest, hvor man kan se dit CPRnr og dine forældres navne og naturligvis dine forældres CPRnr - så der er "bevis" for, at du vitterlig ER deres datter.
Som datter har du ret til en udskrift af Kirkebogen, så du kan se, hvad der står om dine forældre - og kordegnen kan evt ringe på dine vegne til de kirker, hvor dine forældre er fødselsregistreret/døbt og bede dem sende en kopi af Kirkebogen med oplysninger om dine forældre - og hvem deres forældre er - og dermed er du godt i gang!
Held og lykke og Guds velsignelse...
Signe Voldby, præst