DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Navn og dato på dåbsattest er reg. som usikker

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvorfor der i cpr. Registeret står, at da jeg blev født står jeg som Gina Marie. Og ikke som Gina Maria.
Min Mor gik bort ved selvmord i 1983, hvorefter min Far fik/tog forældreretten over mig. Han ændrede da mit efternavn til Kristiansen. Men jeg forstår så ikke hvorfor mit mellemnavn også er ændret samt at der står at det er usikkert hvilken dato og navn jeg bærer.
Jeg har ofte oplevet at fra det offentlige at modtage post hvor jeg står som Gina Marie og ikke Gina Maria. Nu vil jeg gerne vide hvorfor?
Jeg har aldrig været bevidst om at jeg skulle have heddet Marie.

På forhånd tak.

Mvh.
Gina

Gina Maria Nielsen

Kære Gina Maria,
Hvor er det mærkeligt med navne og datoer - måske er der en eller anden præst i "gamle dage", der skrev forkert?
(Jeg går ud fra, at du er født og navngivet i Danmark, mon ikke? For ellers er det naturligvis nogle andre forhold, der gør sig gældende...)
Jeg vil råde dig til at gå ned på det lokale kirkekontor i deres åbningstid og medbringe dine personlige papirer. Forklar dem sagen og bed om hjælp til at få undersøgt det hele. De kan slå op, hvornår du blev født og døbt eller navngivet, og hvor det skete, og måske kan der i de gamle kirkebøger findes en forklaring, der så kan rettes.
Hvis du virkelig HEDDER Marie, når alt er undersøgt, kan du evt foretage en navneændring, så du kommer til at hedde Maria. Der skal udefyldes en blanket og betales 510 kr. Også det vil de kunne hjælpe med på kirkekontoret.
Så held og lykke med det hele og al Guds velsignelse,
Signe Voldby, præst