DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Påsken

31 mar. 2010

Påsken

Påsken er det tidspunkt hvor Guds søn bliver forrådt, stemplet som en forbryder og forladt af alle sine allernærmeste. Blot et par stykker havde mod til at følge dramaet på nærmeste hold.

Først bliver Jesus mødt af en stor menneskeskarre, der ville indsætte ham til konge i Israel. De religiøse ledere, som var i opposition til Jesus, tog ham til fange og anklagede ham for Gudsbespottelse. De allierede sig med den Romerske besættelsesmagt og ophidsede mængden. De fik folkemængden til at råbte: Korsfæst ham.. korsfæst ham.. og deres råb sejrede.

Hvad de ikke vidste: At en uskyldig måtte dø for menneskenes syndere, at Gud rakte sin hånd ud mod mennesker, som søgte og søger ham.
At Jesus måtte dø i vort sted, var Guds store frelseplan.
Frivilligt lod Jesus besættelsesmagten føre ham til Golgata for at dø i vandære på et kors, som en anden forbryder.
Men det slutter ikke her. På tredjedagen opstod Jesus fra de døde, som han havde forudsagt.

Efter opstannelsen mødte han sin ven Simon Peter, som ikke turde stå ved at være en discipel eller elev af Jesus, med kærlighed og tilgivelse. Han mødte tvivleren Thomas med kærlighed og viste ham sine sårmærker på hænder og i siden, så Thomas ikke behøvede at tvivle.

Han møder dig med forsoning og tilgivelse .. hvis du ønsker det..

Alex Wallin

Tanker i tiden