DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Forår

4 mar. 2009

Nu er det ved at være forår.

På kalenderen er det allerede forår, men jeg syntes bare at det har været koldt og vådt.

I dag var jeg ude i haven, solen skinnede og der var hele syv graders varme. Erantis og vintergækker er kommet frem, men ellers lagde jeg mest mærke til de visne blade og blomsterstilke fra sidste års stauder. De stak frem fra jorden, brune og døde.

Lidt ordensmenneske er man vel, så jeg begyndte at fjerne det visne. Hvilken overraskelse, for under det visne løv, var planterne allerede brudt gennem jorden. Små spæde spirre, fyldt med liv og i mit indre kom glæden, at se naturens genfødsel, nyt liv som før var skjult, men absolut aktivt.

Det, at få fjernet det livløse, det grimme, det visne, for at lade livet komme frem i lyset. For mig blev det en prædiken. Når alt det som er visent kommer væk, så ser man først rigtigt det der har værdi og liv. så enkelt, så fredfyldt.

Glædeligt forår
Alex Wallin