DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Fred i mellemøsten

25 jan. 2009

Der går nok mange år før vi kan håbe på fred.

Hamas har på den ene side erklæret at bekæmpe Israel.
Israelere har ingen andre stedder at gå hen. Hvorfor skulle de også det. Verdenssamfundet har givet Israel mandat til landet.

Otte år gik med raketangreb fra Hamas før Israels militær blev sat ind. Lang tid med gener i håbet om at det en dag blev bedre. Når de nu reagere skriger journalisterne op. Det er deres job, men de er ikke altid lige konstruktive.

100 danske præster har derfor skrevet en støtteerklæring til det jødiske folk, hvor man protestere mod ensidigt at give Israel skylden.

Erklæringen indholder også en opfordring til det palestinensiske folk om ikke at bruge våben deres kamp for en forbedring af deres vilkår. At Israel hjælper med til at bedre og hjælpe sine palestinensiske medborgere med at komme på fode.

Folk er så forskruede .. det kaldes med rette ord fanatisme, når det kommer til udtryk med forulempelse og overfald på mennesker.

Kære medmennesker, stop vold og uretfærdighed, ved at være tolerante og vise respekt for hinanden. Vi skal alle dele den samme jord.

Alex Wallin

Tanker i tiden