DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Hjælp - vi mangler et WC

6 sep. 2008

Hjælp - vi mangler et WC.

Ja du læste rigtigt, for vi bygger vores toilet om.
Vi har revet alt indmaden ud og er ved at renovere og bygge op igen.

Jeg har altid ment, at køkkenet er husets vigtigste rum. Det er måske fordi at jeg er et madøre. Jeg elsker at gumle på lidt lækkert. I spejlet kan man desværre se det, for maven er lidt for rund.

Nej, det er ikke køkkenet, men toilettet der er husets vigtigste rum. Det er ikke dér, man befinder sig mest - heldigvis, mest af nødvændighed.
Vi har lånt badeværelse hos venner og naboer, så vi kunne komme på, samt blive vasket.

Jeg har gået og holdt mig og ikke kunnet komme på potte. Man kan faktisk gå hen og blive helt dårlig af det.

Jeg kan sammenligne det med alle de mærkelige ting vi af og til gør. Hvis vi ikke kommer af med skylden, så bliver vi dårlige, nogle gange så dårlige, at vores indre kan tage skade. Det er godt at vi så kan komme til Gud eller rettere Jesus med vores dårligheder. Så kan vi få gjort rent bord. Det gør han gerne. Han tilgiver og heler og renser. Herligt.

Det er måske underligt hvad man kan gå og tænke på, bare fordi man mangler et WC. Begge dele er nødvendige og helt naturlige. At få renset ud.

Alex Wallin

Tanker i tiden