DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Videnskab og tro

15 jan. 2017

Jeg sad forleden dag og talte med en pensioneret forsker om tro.
Han mente, at det var lige meget hvad man kaldte Gud. Det kunne være Allah, Jehova, Jahve, eller noget helt fjerde. Han syntes blot, at det var forskellige navne, der dækkede for det samme. Han mente også at alt i universet bestod af kemi og elektricitet. Manden er akademiker og bedømmer tingene ud fra den vinkel, han er blevet oplært og trænet til. At Gud er til, skal derfor helst bevises.

Nogen forskere forsvarer Big Bang teorien og mener, at en gigantisk tæt masse eksploderede og blev slynget ud i rummet i alle retninger. Hvis det skulle være tilfældet, hvor skulle den store klump komme fra? Hvem har frembragt den ud af ingenting?
Hvis forskerne skulle have ret, har jeg et spørgsmål: I et lufttomt rum, uden noget til at standse fremdriften, burde fremdriften af en masse være uforandret eller måske ganske langsomt aftage.
Nogle forskerne mener at universet stadig udvider sig, hastigheden er tiltagende, hvilket virker absurd ifølge gældende naturlove.

For at vende tilbage til emnet, tro er noget der skal erfares personligt. Manden syntes at det var lige meget med at have en mellemmand mellem Gud og mennesker. Men jeg har erfaret, at den eneste vej til Gud går via Jesus. Når vi har fået tilgivelse for vores overtrædelser gennem Jesus død på korset, så er der fri bane til Gud-faderen. Tro, så skal du blive frelst, lyder det enkle budskab, men det kan være svært at får øjnene op og hjertet med. Jeg kan kun sige at troen har ændret mit liv i en positiv retning.

Alex Wallin

Tanker i tiden