DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Terrorisme

11 jan. 2015

Terrorismen kom pludselig tæt på , da terrorister angreb tegnerne på satirebladet Charile Hedbo.

Vi sad klistret til skærmen, mens TV sendte live fra Paris. To gidseltagninger, hvor af den ene var i et jødisk supermarked.

Jeg så en satiretegning på nettet. Det forestillede de tre martyrer fra Paris der står foran Guds trone. Terroristerne siger: Vi er martyrerne fra Paris, hvorefter Gud siger Je suis Charlie (jeg er Charlie). Jeg smilte af tegningen og opdagede dybden i teksten.
Jesus er vældig rådgiver og fredsfyrste. Han siger: "Hvad du har gjort mod en af mine mindste, det har du gjort imod mig".

Jeg er nervøs for at rabiate personer fra forskellige trosretninger, vil misbruge den uhyggelige hændelse for egen vinding, med noget der ligner krigs retorik. Jeg blev glad da jeg opdagede at en muslimsk mand havde trukket flere ind i et fryserum, for at beskytte dem mod terroristen. Det er dejligt at se et modigt og forstandigt menneske, der kere sig om sine næste, uanset trosretning. I mine øjne er han en helt.

Lad mig gentage Jesu ord: "Hvad du har gjort mod en af mine mindste, det har du gjort imod mig".

Alex Wallin

Tanker i tiden