DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Defekt ?

17 nov. 2014

Jeg sidder og kigger på en seddel, som er klistret oven på en gammel harddisk. På sedlen er skrevet ordet defekt. En lille dims i elektronikken er brændt af. Derfor virker harddisken ikke mere. Alle data på disken, fejler ikke noget og det gør resten af elektronikken heller ikke. Man kan ikke komme ind til indholdet, til det der er lagret.

Vi har alle, uden undtagelse, defekter. Vi virker, for vi er meget mere komplekse end en harddisk. Men fungere vi, som vi er tiltænkt?

Bibelen bruger ordet synd:
Når vi ikke tror på Gud.
Når vi gør noget, som ikke var tiltænkt, eller handler uretfærdigt.

Har vi mistet kontakten til Gud?
Gud vil gerne genoprette kontakten.
Han har gjort det muligt for os at nå ham, fordi Jesus slettede vores synd ved sin død.

Når du og jeg henvender os til ham i tro, har vi fået tilgivelse og han lytter gerne. Man kan sige, at vi får en eller flere nye reservedele, så vi igen kan virke efter hensigten.

Johannes 3,16 -17. For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham.

Alex Wallin

Tanker i tiden