DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Hvor er MIN mad

23 jul. 2013

Jeg så en overskrift på spisesedlen ved kiosken- Syge tvinges til halalslagtet mad.
Flere kommuner har indført halal-mad i børnehaverne.

Det vil sige en alsidighed af kødtyper gris og okse kalv og lam er fravalgt.

Men jeg vil have lov til at vælge- til og fra. Hvorfor skal jeg spise muslimsk mad, når jeg er en kristen. Jeg har ikke valg muhammed eller en eller anden religion til. Respekt for andres religion og valg.. men ingen respekt for et bevidst fravalg.

Hvorfor får vi ikke lov at vælge?
Hvorfor ikke vælge to linjer .. eller flere, når vi nu er multikulturelle. Så kan vi imødekomme et (endnu) muslimsk mindretals behov - samt flertallets behov, nemlig den almindelige dansker. Måske skal vi også tænke på jødernes koscher .. samt andre gode mindretals samfundsborgere. Så bliver de kommunale madvalg først meningsfyldte ... men heller ikke før.

Alex Wallin

Tanker i tiden