DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Hovsa - EDB fejl på Netkirken

14 dec. 2007

Hovsa, ja der kan gå meget galt når man arbejder med EDB.
Fejl 40 er nok den mest almindelige ... nååh ja, den fejl der sidder ca. 40 cm fra skærmen....

Denne gang gik det nu galt da serverne (de computere som har hjemmesider liggende) skulle opdateres. Microsoft havde sendt nogle opdateringer til vores webhotel og de skulle naturligvis lægges ind. Webhotellets flinke tekniker gjorde som han skulle, med det resultat at den ene server efter den anden stoppede, eller som det hedder på EDB-fag-sprog ... de gik ned.

Ingen forbindelse ud eller ind. Der blev prøvet alt. Da mulighederne var udtømte, så blev opdateringerne fjernet igen og maskinerne tændt.
Så startede serverne igen, men bare ikke vores.

Et par strøtanker:
Det er lidt lige som os ... når vi løber ind i en absolut fejl 40, så må vi have en til at rette fejlen igen.
Nogle gange er det konen der påpeger at der er noget der er skævt, andre gange er det måske venner, og af og til finder vi selv ud af at der er noget galt. Så må vi have det rettet. Hvis vi ikke gør det, løber vi sur i det på et eller andet tidspunkt.
Når jeg skrev en absolut fejl 40 så mener jeg en selvforskyldt fejl. Noget man måske gør med vilje, eller en hovsa fejl. Men det bliver ikke godt, før det er rettet. Nogle fejer fejlen ind under gulvtæppet, så falder man over gulvtæppet i stedet. Næh, rent bord, en ny begyndelse, det er svaret. Nogle gange er det mennesker man skal sige undskyld til, andre gange er det Gud, så han kan tilgive og rense.

Her den 14. er serveren startet igen og de sidste fejlretninger er kommet på plads.
Computeren skulle renses fra det som forvoldt fejlen. Nu kører det fint igen. Der kom en fagmand på opgaven.

Alex Wallin

Tanker i tiden