DAGENS ORD: ”Næste dag så han Jesus komme hen imod sig og sagde: »Se, dér er Guds lam, som bærer verdens synd.” Johannes 1:29

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Det arabiske Forår - Dansk vinter

27 okt. 2011

For en måned siden sendte de danske myndigheder en irakisk familie tilbage til Bagdad. Byen, hvor de i knap et år levede under jorden på grund af deres kristne tro. Nu lever de igen skjult hos forskellige bekendte. I Danmark sidder familiens slægtninge magtesløse tilbage

Når jeg læser denne overskrift i Kristeligt Dagblad, fyldes hver pore i kroppen med følelsen af afmagt og svigt og jeg stiller mig selv spørgsmålet: Hvorfor?

Vi i vesten, vil gerne have at den mellemøstlige verden skal have vores demokrati og levevis. Hvad er det for et billede vi sender til omverden og os selv? Hvilken politik er det vi føre?

Politikerne har måske indirekte fået blod på deres hænder, fordi de ikke rettidigt har rakt en hjælpende hånd frem, når der har været brug for det. Fremmede har banket på vores dør i håbet om bamhjertighed, men blev mødt med kold politisk kynisme. Vi sender dem tilbage ... til hvad ... forfølgelse og vold.

Har vi glemt at vores land og vores politik bygger på grundloven? Grundloven bygger på Bibelen og det menneskesyn det nye testamente beskriver.

Har vi glemt historien om den barmhjertige samaritaner.
Lukas 10:25

Det kan også sammenfattes sådan:
Matt. 7:12
Derfor: Alt, hvad I vil, at mennesker skal gøre mod jer, det skal I også gøre mod dem.

Kære politikere, jeg skammer mig over den uanstændighed og den politik vores land fører over for fremmede i nød.

Alex Wallin

Hvis du vil, kan du kommentere på tanke i facebook under linket: http://www.facebook.com/netkirken/

Alex Wallin

Tanker i tiden