DAGENS ORD: ”Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, v23 mildhed og selvbeherskelse. Alt dette er loven ikke imod!” Galaterne 5:22

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Folketingsvalg

11 sep. 2011

Om få dage står vi over for et folketingsvalg.

Pressen har trukket fløjene skarpt op og partierne skændes om hvilke idéer der er udtænkt af hvem og hvilke problemer der løser den nuværende krise. Sandheden er nok, at der er flere måder at løse problemerne på. At der er en sandhed i alle måderne.

Min version vil være, gradvist at fjerne det private rentefradrag. Når man fjerner rentefradraget bør man samtidigt fjerne lejeværdien af egen bolig. Som jeg forstår og ser det, skulle det være en midlertidig beskatning. Punktafgifterne burde lægges om. Tænk, når en glasemballage indholder sukker, så bliver den beskattet, uden sukker - ingen skat. Det er mildest talt ikke logisk og for øvrigt svært at håndtere.

Nu er det ikke mig der skal vælges, heldigvis, for det kræver en bred ryg samt god forstand.

Jeg vil derimod opfordre dig til at bede, at den politiske gordiske knude kan blive bundet op. Det vil være fantastisk, hvis politikerne kan finde sammen om en fælles løsning.

Med ønsket om et godt valg.
Alex Wallin

Tanker i tiden