DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

En terrorist er død

2 maj. 2011

Jeg følte at jeg blev ked af det indeni, da jeg hørte nyheden. Jeg undrede mig over min reaktion, burde jeg ikke være glad? Nej, for jeg indså at vold avler vold ... død avler død.

Jeg håber at verden bliver fredeligere og meget af den meningsløse terror vil forsvinde. Men at slå ihjel er ikke måden at få fred. Det havde været bedre at Osama Bin Laden var fanget levende og stillet for en domstol.

Den eneste måde at vi kan få fred, er at lade kærligheden få råderum.

Gud er kærlighed og det er derfra at vi må hente den uselviske kærlighed. Vi må helt ind til korset for at få byttet vores egoisme med nåden. Hvad jeg mener er, at give slip på vores egne fikse idéer. Tænk hvis hr. Osama Bin Laden havet givet slip på sine, så havde verden været foruden angrebet på World Trade Center den 11. september. Så havde verden været et trykkere sted at leve i.

Alex Wallin

Tanker i tiden