DAGENS ORD: ”Og er det ved nåde, er det ikke længere af gerninger; ellers ville nåden jo ikke længere være nåde” Romerne 11:6

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

A og B hold

13 okt. 2010

Hvornår er man på A holdet?

Nu ser det ud som om vi får et A og B hold.
A holdet er alle dem der er på arbejdsmarkedet.
Det er dem der har, eller får, en sygeforsikring betalt af arbejdspladsen.

Det ser ud som om at staten kan spare penge på et mindre sygefravær. Det er da godt i en krisetid- eller er det.
Det er altid godt at kunne minimere en sygeperiode, men hvem er tabere?

B holdet er nemlig alle dem der er på overførselsindkomst, folke og invalidepensionister samt studerende.

Det er ikke fordi jeg på nogen måde tænker partipolitik, jeg er blot bekymret for de svage grupper, dem uden arbejde. Hvor længe kommer de til at vente på at få plads på et hospital?

Jeg troede en gang på politikernes forsikringer, at offentlige institutioner var for alle og var lige for alle.

Jeg håber ikke at den tankegang breder sig i vort samfund.
Der er noget sundt ved at kunne hjælpe alle uanset status.

Alex Wallin

Tanker i tiden