DAGENS ORD: ”Jeg siger jer også: Alt, hvad to af jer her på jorden bliver enige om at bede om, det skal de få af min himmelske fader. v20 For hvor to eller tre er forsamlet i mit navn, dér er jeg midt iblandt dem.” Mattæus 18:19

[ Forrige ] [ Til oversigten ] [ Næste ]

200 medmennesker har hårdt brug for hjælp.

2023 aug 25

200 medmennesker har hårdt brug for hjælp.
Måske du i sidste uge hørte nyhederne om afbrænding af kirker og private hjem i Pakistan.

I byen Jalander gik flere hundrede mænd på gaden . De ville have hævn efter at de i moskeerne fik fortalt, at en ung kristen skulle have skrevet vanhellige ord i en Koran. Sansynligvis en historie opfundet til lejligheden.

Koranafbrændingerne i Sverige og Danmark har fået vreden mod de kristne til at blusse op og i sidste uge brød hadet og vreden ud i lys lue.

4 kirker blev brændt ned. 70 kristne familier blev gennet ud af deres hjem . Alt inventar blev slæbt ud på gaderne og brændt af og der blev sat ild til hjemmene.

Det tog 2 timer før politiet kom og endnu længere inden de fik stoppet volden.

200 uskyldige mennesker er nu hjemløse og mangler alle personlige ejendele. Situtationen er virkelig kritisk for børn, voksne og ældre.

Azhar og hans familie, som driver et børnehjem for 40 forældreløse børn, bor i en nærliggende landsby. De har besøgt Jalander og forsøger nu at hjælpe hvor de kan.

Det lykkes mig i weekenden blandt venner at samle 5000 kr. ind til hjælp. Pengene blev sendt i tirsdags og allerede onsdag fik de købt og lavet mad, som blev delt ud blandt de hjemløse.
Nøden er stor. De mangler alt. Sover på jorden eller betongulve. De har ikke mulighed for at lave mad og mangler alle basale køkkenting.

Hvis vi er mange der kan hjælpe vil gøre en kæmpe forskel for disse trængte søstre og brødre.

Støtte kan sendes på mobilpay til 41144142. Skriv Pakistan. Gaverne vil blive sendt afsted i næste uge.

Venlig hilsen.

Kirsten Lauritsen