DAGENS ORD: ”Næste dag så han Jesus komme hen imod sig og sagde: »Se, dér er Guds lam, som bærer verdens synd.” Johannes 1:29

Julekonkurrence

Fra: 1 dec. 2010 Til: 24 dec. 2010

Velkommen til Netkirkens julekonkurrence.
Den 25 december udtrækker systemet de heldige vindere. Vi kontakter vinderne, så vi kan sende gevinsterne.

I år er sponsorene følgende:
Frimand Research
Forlaget Boedal
Forlaget Prorex
Ugeavisen Udfordringen
Forlaget Hosianna
Galleri Emmaus
Billedbureauet e-billeder

Denne konkurrence er afsluttet

Præmierne

Bibelen fortæller om Jesus
Denne nye bog af Sally Lloyd-Jones og tegeren Jago er meget mere end blot 'en ny børnebibel'.
Beretningerne fra Gammel Testamente afspejler en forventning til, at en dag kommer frelseren, forløseren... Jesus! Hans navn klinger med i hver eneste beretning. Jesus er den brik i et puslespillet, der afslører, hvad billedet forestiller - den brik som får alle de andre til at passe sammen! Fra 4 år.
352 smukt illustrerede sider indb.

Sponsor: Forlaget Prorex
Vinder: Jane Bjørsted
Hjemmelavet Chokolade
Stor æske hjemmelavet chokolade fra Chokolade Mageriet, pakket i fornem trækasse.
Mageriet fremstiller alle produkter selv, alt er lavet i hånden, efter gamle opskrifter og traditioner.
Chokolade Mageriet har modtaget flere diplomer for deres chokolader, bl. a. 2 diplomer, DM i chokolade, fra danmarks konditorforening.

Vinder: Filippa Madsen
2300 københavn s

Vinder: Anders Lassen
8870 Langå

Vinder: Ally Thomsen
8250 Egå
Anthon Berg chokolader En stor æske fyldte chokolader fra Anthon Berg med 800 gram.

Sponsor: Billedbureauet e-billeder
Vinder: Annette Stefansen
7490 Aulum
Juleevangeliet fortalt med gospel
På cd'en vil man bl.a. kunne opleve Marias lovsang, hvor Maria i en solo forundres over sin lykke som Jesu mor, Josef, som er på nippet til at forlade Maria, men i sidste øjeblik overtales af Gabriel til at blive og ikke mindst Herodes, som er rødglødende over, at der er en konkurrent under opsejling til tronen i Israel.
På cd'en medvirker en lang række kendte solister:

Sponsor: Forlaget Prorex
Vinder: Line Sørensen
4760 Vordingborg

Sponsor: Galleri Emmaus
Vinder: Lisbeth Kristensen
3300 Frederiksværk
I Danmark er den ude i fjerde oplag.

Vinder: Sarah Vang Nøhr
2100 København Ø
Forfatteren var debutant, forlaget blev oprettet til lejligheden, bogen blev markedsført for 300 dollars. Alligevel solgte Hytten på et år over 1 mio. eks. i USA og er nu solgt i over 7 mio. eks. – den mest solgte roman overhovedet i USA i 2008. Rettighederne er solgt til 35 lande. I Danmark er den ude i fjerde oplag.

Vinder: Hans Jørn Groth Nielsen
8250 Egå

Vinder: Susan Buch
2450 Kbh SV

Otteogfirs omhyggeligt udvalgte mesterværker af Rembrandt kombineret med evangeliets tekst giver et stærkt billede af Jesu liv.

Sponsor: Galleri Emmaus
Vinder: Tage Hørup
3200 Helsinge
Sigrun Gunnarsdottir har siden 70'erne arbejdet med maleriet, inspireret af mennesker og fra 1990'erne begyndte hun at arbejde med symboler i billederne. Hun er et godt eksempel på en moderne, stærk Færørsk kvinde, der forstår at skildre kvindelige værdier. Der er ikke tale om noget feminint og yndigt, men en fokusering på livets yderpunkter; Liv og død, tro og tvivl, hverdag og evighed.

Sponsor: Galleri Emmasu
Vinder: Lindholm
Noahs ark DVD
Den nye dokumentar dvd om det spændende nye fund på toppen af Mt. Ararat af en mægtig trækonstruktion - som "tilfældigvis" har samme alder som Noahs Ark...
Et kinesisk-tyrkisk team har fundet en træ-konstruktion med flere rum i 4.000 meters højde på Mt Ararat. Træet har samme alder, som det tidspunkt hvor arken ifølge Bibelen redede Noa og hans familie fra en verdensomfattende oversvømmelse.

Sponsor: Forlaget Hosianna
Vinder: Thomas Ramskov
3400 Hillerød
Få tilsendt ½ års abonnement på Udfordringen direkte hjem til brevkassen. Udfordringen er Danmarks kristne ugeavis, med nyheder fra hele kirken.

Sponsor: Udfordringen
Vinder: Birgit Bruhn.