DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Godmoderens rolle

Hej.

Jeg kan intetsteds finde oplysninger om hvad der "sker" med Gudmoderen ved barnets konfirmation. Jeg er Gudmoder for min noget yngre lillebror og han skal konfirmeres på søndag. Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide, om min rolle som Gudmoder ophører hermed eller hvordan det forholder sig, nu han selv giver sit ja til troen og kirken. Er jeg så ikke Gudmoder for ham mere? Er der nogle forpligtelser jeg skal opfylde?

På forhånd tak for hjælpen!

Anne

Kære Gudmor.
Tak for dit spørgsmål. Jeg synes, det er et godt spørgsmål.
På èn måde kan man godt sige, at din opgave slutter nu, hvor din lillebror skal konfirmeres.
Så går han jo selv ind under det, som du sagde "ja til" for ham ved dåben.

Samtidig vil du stadig være den, der først sagde JA for ham., og derfor vil det være godt og naturligt, at du stadig be´r for ham og bakker ham op med hensyn til at tro på Gud.

Til lykke med den kommende konfirmation.

Med ønsket om Guds velsignelse med alt godt for Jer begge

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen