DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

angående vielse..

Vi har barn på vej, og i den forbindelse er det jo blevet aktuelt at vi sikrer hinanden bedst muligt.

vi er enige om at en kirkelig vielse er det vi ønsker mest af alt, men havde vi regnet med at vente lidt endnu med, da vi begge er under uddannelse.

Men er det muligt at blive viet på rådhuset først - får så derefter at blive gift "rigtigt" i kirken på et senere tidspunkt? er der noget vi skal tænke på i den forbindelse?

På forhånd tak,

Martin

Kære Spørger,
Til lykke med at I venter jer - og det er klart en god idé at gøre det med brylluppet på den måde, som du selv foreslår - altså at I sikrer hinanden ved borgerlig vielse, og senere holder kirkelig velsignelse.
Det eneste, I skal tænke på i den forbindelse er, at I i kirken ikke bliver spurgt, om I vil "have" hinanden - det vil jo ikke være en " vielse" - men det ene af de to store spøgsmål, kan jo i stedet være, "Martin, il du sammen med xxx, som står ved din side, modtage Guds velsignelse over jeres ægteskab?
Så kast jer ud i det - det er godt at være "sikret" - og held og lykke ned det hele , og al Guds velsignelse...
Signe Voldby, præst