DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Daabs attest missing

Hi,
Jeg hedder Michael Smidt og jeg har boet in Dallas, Texas US i 25 aar og har misted min daabs attest, jeg blev doebt i Frederiksberg kirke ved Koebenhavn i 1953, hvad skal jeg goere for at faa en ny? Paa forhaand tak for din hjaelp!
Sincerely,

Hi.
Tak for dit spørgsmål.
Temmelig fantastisk at få spørgsmål helt fra Texas.
Med hensyn til dåbsattesten vil jeg råde dig til at maile til Kirkekontoret ved Frederiksberg kirke på mail-adressen: nss@km.dk. (Kordegn N.S. Sørensen).
Hun vil kunne hjælpe dig.
Du bedes sende hende oplysning om dit navn og dit danske personnummer, - samt om muligt oplysning om, hvornår du er døbt. Hvis ikke du har et dansk personnummer bedes du sende hende din fødselsdato og navnene på dine forældre, og oplysning om, hvor du er født.
Det er muligt, at kordegnen har brug for yderligere oplsyninger, - men det kan I maile sammen om. Du skal nok også lige bede om, at din dåbsattest bliver "legaliseret" (attesteret, så den kan bruges i udlandet).

Med ønsket om at det lykkes -
samt ønsket om en god, glædelig og velsignet jul

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen