DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Ny dåbs attest

Jeg er bosiddende i spainen og har fået forlagt min dåbsattest.
Da jeg står og skal giftes er dette jo et problem, så hvad er min mulighed for at faa en kopi.
Ogsaa har jeg brug for en erklaering paa jeg ikke er gift i dk
Mvh

Finn S

Finn scheffmann hansen

Kære Spørger.
Hjerteligt til lykke med det kommende bryllup.

Med hensyn til dåbsattesten vil jeg råde dig til at rette henvendelse til Kirkekontoret i den kirke, du er døbt i, - eller til Kirkekontoret i det sogn, du sidst boede i i Danmark.
På WWW.KM.DK kan du få hjælp til at finde adresse og mail-adresse på kirkekontorerne. Se i midterspalten lige over det "langstrakte" billede.

Med hensyn til erklæring om, at du ikke er gift her i Danmark, - ja, så er jeg lidt usikker. Men prøv at rette henvendelse til den kommune, du sidst boede i her i landet. Det er også muligt, at du kan få oplysninger fra den danske ambassade i Spanien - eller konsulatet.

Ivan L. Jakobsen,
sognepræst