DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Ny dåbsattest samt afhentning

Hej,

Jeg har kigget på nogen af de tidligere spørgsmål om samme emne men har ikke kunne finde noget der lige svarer 100% til mit:

Jeg bor Jamaica og jeg har brug for en dåbsattest så jeg kan betale skat lokalt. Efter en del flytninger herovre er min dåbsattest ikke at finde længere så jeg ville benytte lejligheden til at få en på engelsk. Er der en måde hvor min bror kan hente den for mig? Han bor nemlig i Danmark og ville kunne sende den til mig med UPS eller lign.

Nicolai Clausen

Kære Nicolai,
Jeg tror, det nemmeste vil være, at du pr tlf kontakter kirken i det sogn, du boede i i Danmark - eller din dåbskirke. På den måde ved de, at henvendelsen kommer fra dig! Find tlf nr , adresse og åbningstider på nettet.
Bed dem om at udskrive attesten, legaliseret på engelsk, og fortæl, at du får din bror til at hente den. Muligvis ønsker de, at du sender din bror en skriftlig fuldmagt, og han skal naturligvis ved afhentning medbringe legitimation.
En anden mulighed er den lidt mere omstændelige, som du nok har set i de andre svar, at man sender attesten til en ambassade, kirke eller konsulat nær din bopæl på Jamaica, hvor du selv kan afhente den mod forevisning af legitimation. I så fald skal du have en adresse parat til det sted, du ønsker attesten sendt, når du henvender dig på kirkekontoret.
Held og lykke med det!
Venligst og God bless,