DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

dåbsattest

Hey er en ung mand som ikke har sin dåbsattest ved ikke om jeg har en da jeg ikke er født i danmark
hvordan for jeg fat en eller hva gør jeg ?

Mohamed S.Y Abyan

Hej Mohamed,
Tak for dit spørgsmål om dåbsattest.
Det er sådan, at du fra kirkens side i Danmark kun kan få en dåbsatttest, hvis du er døbt i en dansk kirke. Hvis du er det, skal du bare henvende dig til det nærmeste kirkekontor, så kan de udskrive en attest.
Hvis du ikke er døbt i Danmark og måske slet ikke døbt, men navngivet, så har du brug for en anden form for legitimation. Det kan fx være pas, navnebevis, sygesikringsbevis, der fortæller hvem du er.
Hvis du er døbt i udlandet, så kan du henvende dig til dit dåbssted, og bede dem sende papirer, kopier af kirkebog eller lignende.
Håber du finder ud af noget, God bless...
Venligst
Signe Voldby, præst