DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

gudmor

kære..

Jeg har fået den helt fantastiske ære, at være gudmor til min søsters barn. Han er den dejligste dreng i hele verden, og jeg er SÅ stolt over at jeg skal
være det for ham. Jeg har to søstre i alt, og jeg er den mindste. der er mig på 16, min anden søster på 22 og så min sidste på 28 (og det er hendes barn, jeg er gudmor til)
Jeg har det lidt dårligt med at vise at jeg er super super glad for min titel, fordi det blev jo mig, og ikke min anden søster.
Jeg har selvfølgelig vist at jeg er glad og taknemlig, men jeg tror ikke at min søster (som har barn) er klar over hvor meget det betyder for mig.
De har også besluttet at min anden søster skal bære ham ud, er det forket?

-skal jeg give ham noget specielt i dåbsgave fordi jeg er hans gudmor?
-hvordan kan jeg fortælle min søster at jeg er rigtig stolt over at være gudmor, og at jeg selvfølgelig gerne både vil bære ham ind og ud?

Nanna-sofie

Kære Spørger.
Hjerteligt til lykke med at du skal være gudmoder til den dejligst dreng i verden. Skønt.
Jeg synes også, at det så skønt, at du er så glad for det !
Du spørger, om det er forkert, at din mellemste søster bærer barnet ud af kirken.
Til det må jeg sige, at det er det ikke.
Jeg synes tværtimod, at det er en god idé, - for så får I begge to lov at være med omkring dåben, - og det er jo stadig dig, der er gudmoderen.
Så jeg synes, at du skal lade Jeres mellemste søster få del i glæden over at være med. For mig har glæde det med at blive større, hvis man deler den med andre.

Du spørger også, om du skal give den lille noget særligt. Havde det været en pige, så kunne du jo have givet et smykke i form af et "Dagmar-kors", - men nu er det jo en dreng.Du kan undersøge, om han får en dåbs-bibel fra kirken. Ellers kan du give ham sådan en. Ellers kan du måske give ham et sæt børnebestik - gaffel + kniv + ske, - og så få lavet en indgravering med dato for dåben + kærlig hilsen fra Gudmoder + dit navn.

Den allerbedste gave du kan give ham og hans forældre kan dog ikke købes for penge. Det er, at du be´r for ham og hans forældre !

Endnu engang til lykke med at du skal være gudmoder.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen