DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

skifte menighed

Jeg er i den situation, at jeg er ganske tilfreds med præsterne i mit sogn, men derimod ikke med menighedsrådets formands og kirketjenerens opførsel. Derfor overvejer jeg at skifte menighed...
Eneste mulighed vel så at løse sognebånd til præsten i den anden kirke, jeg har i tankerne, eller hvad?

Kære kirkegænger,
Tak for mail - og ja, den eneste formelle måde at skifte menighed er ved at løse sognebånd til en anden præst.
Men hvis du er glad for præsterne, så kan du jo osse vælge at blive i kirken og støtte dem eller at blive valgt ind i menighedsrådet eller være med til nogle aktiviteter, hvor de, du har det svært med, ikke har indflydelse.
Der er SÅ mange andre steder, hvor menighedsråd og personale og menighed har det godt, men hvor det er præsterne, der er problemer med - så du er vel egentlig heldig?
Og endelig skal du huske, at kirker i verden IKKE er en samling skønne mennesker - men en samling umulige mennesker, der overlever ved at blive tilgivet af Gud og forsøger at være kirke på mange heldige og mange uheldige måder - af Guds nåde og til Hans ære.
Og hvem ved, måske har DIN kirke netop brug for dig!
Signe Voldby, netpræst