DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

dåbsaftest

Jrg vil gerne havde fat i min dåbs attest da jeg ikke ved hvor den er henne og skal bruge den så jeg kan blive gift i tyrkiet... hvordan får jeg fat i en??? jeg ved jeg er født i hjørring med bor nu i ishøj

hilsen ck

Kære Christina,
Tak for henvendelse. Det er vældig nemt at få fat i en attest - specielt så længe du er i Damark!
Du skal bare gå hen på det nærmeste kirkekontor i åbningstiden, medbring dokumentation og CPRnr - så kan de on the spot udskrive en attest til dig.
Det eneste, der kan sinke processen en dags tid, kan være, at du måske ikke er det, man kalder "verificeret", men alt det kan kirkekontoret hjælpe med, så snart du henvender dig.
Held og lykke - og al Guds fred i julen.
Signe Voldby, præst