DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

bortkommen navneattest

Vi er pt ude at rejse og har brug for vores borns navneattester. Hvordan kan vi faa dem?

Mvh Kirsten

Kirsten Jermouni

Kære Kirsten,
Der er vist to måder, I kan få jeres børns attester.
Den ene er at gå gennem det officielle system i Danmark, hvor I henvender jer telefonisk eller pr mail til jeres lokale kordegnekontor/ i Danmark, fortæller situationen og oplyser jeres børns CPRnumre, herefter kan attesterne udprintes og sendes til en kirke eller et konsulat/ambassade (hav en adresse parat, når I henvender jer) i nærheden af jeres rejse-adresse. Dér kan I afhente attesterne mod forevisning af legitimation - det er naturligvis af sikkerhedshensyn, at man ikke kan sende attesterne ud i verden på en telefonisk forespørgsel til et eller andet hotel!!
Den anden mulighed er, at I beder jeres familie eller venner i Danmark om at låse sig ind i jeres bopæl i DK, finde attesterne og sende dem til jeres ferieadresse. Måske er det sidste det nemmeste?
Held og lykke og glædelig og velsignet december,
Signe Voldby, præst