DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Ny navneattest

Jeg kan desværre ikke få min drengs navneattest af hans far og kan derfor ikke få lavet et pas til ham.. Er det muligt at få en ny.

Søsser Sys Olsen

Kære Søsser,
Superærgerlig situation - men det er sådan, at forældre har ret til at få attester om deres børn - også selv om den ene forælder ikke vil give attesten til den anden - så du må bare hen til et kirkekontor i nærheden af hvor du bor og bede dem udskrive en attest på din søn.
Naturligvis er det under forudsætning af, at du er medindehaver af forældremyndigheden. Hvis I har fælles forældremyndighed, må du jo heller ikke bare tage afsted med drengen uden en aftale med faderen...
Medbring legitimation på kirkekontoret - både på hvem du er, og at du er mor til din søn, her vil CPRnr være vigtigt, for så kan kirkekontoret hurtigt tjekke oplysningerne på nettet.
Held og lykke - også med din søn - Guds fred,
Signe Voldby, præst