DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

barnedaab

Min familie og jeg flyttede til canada i 92 ,jeg er fodt i canada og derfor canadisk statsborger men boede hele mit liv i danmark indtil 1992 hvor vi flyttede til canada,vores datter var fodt i danmark men blev canadisk statsborger da vi flyttede,min kone er stadig dansk statsborger.
Vores datter har nu faet en datter og kunne meget godt tanke sig at faa barnet dobt i danmark er det muligt,hvis i fald hvad krves der af os.
Hele vores familie er i danmark derfor ville det vare fantastisk hvis det kunne lade sig gore.

Paa forhaand tak.

Kenneth larsen

Kenneth Larsen

Kære Spørger.
Hjerteligt til lykke med barnebarnet. Jeg håber, at alt er gået godt.

Jeg vil lige komme med et citat fra Kirkeministeriets hjemmeside www.km.dk:
"Et medlem af folkekirken, der flytter til udlandet, bevarer sit medlemskab af folkekirken, medmindre han eller hun selv melder sig ud.

Medlemmer af folkekirken, der bor i udlandet, har ret til at få kirkelig betjening af en præst i det sogn, hvor de sidst boede i Danmark, før de flyttede til udlandet.
Ud over at have ret til kirkelig betjening i det sogn, hvor man bor, har man som medlem af folkekirken også ret til kirkelig betjening i en kirke i et andet sogn, hvis man har en særlig tilknytning til det sogn og dets kirke."

Jeg tillader mig at formode, at din hustru ikke har meldt sig ud af Folkekirken. Har hun ikke det, så vil ihvertfald din hustru have ret til kirkelig betjening her i landet stadigvæk. Jeg regner med, at Jeres datter er døbt i Folkekirken, og dermed blevet medlem af Folkekirken. Derfor mener jeg, at der bør være mulighed for at Jeres barnebarn kan blive døbt her i Danmark.

Jeg vil dog opfordre Jer til at rette henvendelse til det sogn og den kirke, hvor I ønsker Jeres barnebarn døbt, - da jeg ikke kan svare bindende på deres vegne.

Med ønsket om Guds velsignelse over Jer alle

Ivan L. Jakobsen,