DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

Dåbsattest

Hej med jer.

Jeg ville bare høre om man er nødt til at tage ned på et kirkekontor for at få en kopi af sin dåbsattest? For de har jo sjældent åbent når man har fri fra arbejde :o)

Eller kan man bestille en over nettet?

På forhånd tak og rigtig god dag :)

Mvh Tanja Godsk

Tanja Godsk

Hej Tanja,
Tak for spørgsmål - du kan sagtens bestille en attest over nettet og bede kirkekontoret have den parat på et bestemt tidspunkt, hvor du har mulighed for at komme forbi - fx har mange kirkekontorer åbent til kl. 18 om torsdagen.
Du kan jo selv "vælge" hvilken som helst kirke - også en, du måske bare kører forbi på vej til og fra arbejde - for med kirkebogen på nettet kan attester udskrives overalt.
MEN - du er nødt til at afhente attesten egenhændigt med forevisning af behørig legitimation - simpelthen fordi den er et værdi-dokument, der med navn og CPRnr kan bruges til pas fx - og dermed vil vi i kirken sikre os, at den falder i de rigtige hænder.
Så held og lykke,
venligst,