DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Kære ..

Kære Kirken.

Jeg står og skal til at skifte navn.
Og deri skal jeg bruge en dåbattest, fra broager kirke.
Hvordan og hvorledes, kan man evt. printe den ud fra nettet eller få den tilsendt til ens mail?

Med venlig hilsen Sophie Foldager

Sophie Foldager

Hej Sophie,
Nu skal du høre - du kan få udskrevet en attest fra hvilken som helst kirke i Danmark, og derfor behøver du ikke at få den lavet i Broager, selv om det sikkert er dér, du er blevet døbt eller har fået navn. Du kan ikke få den tilsendt pr mail, men du kan efter aftale med en kirke afhente attesten mod forevisning af legitimation på et tidspunkt, det passer dig, fx i kirkens sene åbningstid.
Som jeg lige skrev i et andet svar, så er dåbsattesten vigtig, fordi man med den i hånden kan få lavet pas, ændre navn osv - og derfor er det vigtigt, at den ikke falder i de forkerte hænder...
Dog er det jo kirkekontoret, der skal hjælpe dig med at ændre navn, så hvad med at få lavet det hele på én gang, i én kirke?
Venligst,
Signe Voldby, præst