DAGENS ORD: ”Han berørte min mund og sagde: »Nu har dette rørt dine læber, din skyld er fjernet, og din synd er sonet.” Esajas 6:7

Hjœlp med dåbsattest.

Jeg lœste inlœgget på http://www.netkirken.dk/faq/index.php?id=33 og står selv lidt i samme situation.

Jeg er nu bosat i Frankrig - efter 10 år i London og skal bruge en dåbsattest.

Men det er lidt mere kompliceret end som så. Jeg skal bruge den til at indgå i et registreret partnerskab - og ifølge franske regler skal jeg forevise en dåbsattest - med et officielt stempel der max må vœre 3 måneder gammelt.

Er det overhovedet noget man kan få?

På forhåmd tak for hjœlpen

Venlig hilsen

Tine Lund

Kære Tine,
Tak for din mail - og jeg kan sige, at du absolut sagtens kan få en attest med et stempel , der er nyt - du skal følge samme fremgangsmåde, som du selv læste på nettet:
1. kontakt kirkekontoret i dit gamle sogn i DK eller dér, hvor du fx blev døbt.
2. De vil så "verificere" dig - sørge for at alt er korrekt i kirkebogen på nettet - og kan derefter udprinte en attest, fx legaliseret på engelsk - den vil sikkert også kunne bruges i Frankrig.
Stempler, udskrift osv vil altså være helt friske - og man vil sikkert sende din attest til nærmeste konsulat, ambassade eller kirke, hvor den kan hentes efterfølgende af dig mod forevisning af legitimation. Hav en adresse parat på et sådant officielt sted i nærheden af , hvor du bor.
Venlige hilsener og Guds fred
fra