DAGENS ORD: ”Han berørte min mund og sagde: »Nu har dette rørt dine læber, din skyld er fjernet, og din synd er sonet.” Esajas 6:7

dåbsattest

mvh
brian møller

brian møler

Hej Brian Møller,
Til lykke med at du skal giftes!
Ingen problemer med din dåbsattest. Dette skal du gøre:
Ring til din gamle kirke/kirkekontor i Danmark - eller find den på nettet og send dem en mail, med forklaring OG med dit CPRnr!
Du skal bede om at få udskrevet en ny attest, verificeret på engelsk - så de relevante myndigheder forstår lidt mere af attesten i Italien , end hvis det hele "bare" står på dansk!!
Hav en adresse parat til nærmeste kirke, rådhus eller netop det danske konsulat, som du selv nævner, hvortil man så kan sende attesten, som du kan hente få dage efter mod forevisning af legitimation.
Attesten kan sikkert ikke udskrives "right away" , da man med kirkebogen på nettet lige skal foretage det, vi kalder en verificering, der kan tage en dag eller to.
Jeg vil råde dig til at skrive snarest - inden sommerferien!
Venligst og Guds fred,
Signe Voldby, netpræst