DAGENS ORD: ”Sådan har jeg talt til jer, for at I skal have fred i mig. I verden har I trængsler; men vær frimodige, jeg har overvundet verden.” Johannes 16:33

Dåbsattest

Jeg er en pige på 19 år .. min mor blev gift med en ny mand da jeg var 11 år ca.. Da de blev gift fik jeg hans efternavn.. Nu venter jeg mig en dejlig lille dreng.. :) og vil gerne have mit rigtige efternavn tilbage. er det muligt ? jeg har snakket med min mor, og min dåbsatest er væk, så den har jeg heller ikke.. den skal jeg vel bruge og jeg skal jo også bruge den til min søn ?? håber du kan hjælpe mig ?!!

På forhånd tak

Stine Larsen

Kære Stine,
Til lykke med at du venter en dejlig lille søn.
Du kan sagtens få dit gamle navn tilbage - og det gør heller ikke noget, at din attest er væk, for kirkebøgerne er nu på nettet, og gennem dit CPRnr er det nemt at slå dig op i kirkebøgerne og få udskrevet en ny attest.
Men nu skal du høre, hvad du skal gøre.
For det første: gå ind på nettet på personregistrering.dk, klik navne, nvavneændring, blanketter, anmeldelse om navneændring - og denne blanket skal du printe ud, udfylde og underskrive.
For det andet : en navneændring koster 440 kr - du skal indbetale pengene på posthuset eller online - posthuskvitteringen skal sammen med navneændringsblanketten afleveres på kirkekontoret i dit sogn.
Tjek åbningstider osv - eller send det hele!
Herefter behandles sagen på kirkekontoret, og du får dit nye gamle navn tilbage!
Held og lykke - og al Guds velsignelse - også med fødslen!
Varme hilsener fra Signe Voldby, præst