DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Dåbsattest

Hej

Min søn bo i madrid og skal bruge en ny Dåbsattest vedr. giftemål i Spanien, hvor det er et lovkrav.
Kan Jeg lave en for ham og hvad skal i bruge af dokumentation

Hanne

Hanne Bjerregaard

Kære Hanne,
Jeg har netop besvaret et lignende spørgsmål fra en mor, der har en søn i England - hvor er det godt med jer gode mødre, der hjælper jeres sønner!!
Her er hvad du skal gøre:
Find ud af hvornår det nærmeste kirkekontor i nærheden af din bopæl har åbent - og henvend dig til dem, enten telefonisk eller personligt.
Fortæl hvad sagen drejer sig om, hav din søns navn og CPRnr parat, og måske vil de også bede dig skaffe en form for dokumentation for, at du er hans mor, og at han har bedt dig få fat i attesten.
Herefter vil kirkekontoret sørge for at "verificere" din søn, og så kan de udskrive en attest, også faktisk legaliseret på engelsk, som vil være nemmere, når din søn skal bruge attesten i Spanien.
Det burde ikke tage mere end et par dage, så held og lykke og God bless you...
Venligst
Signe Voldby,
netpræst
PS - de fleste kirkekontorer har lukket mandag!