DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

farmor

Hej
Jeg søger oplysninger om min farmor. Jeg har ingen jeg kan spørge i familien da de fleste er faldet væk eller ikke er til at få kontakt med. Jeg ved min farmor blev født i Gentofte og jeg har hendes cpr, men ikke dåbsattesten. Jeg ville rigtig gerne finde ud af hvem hendes far er for det har der altid været tvivl om. Ikke engang hendes børn ved det. Hvad kan jeg gøre?
Ligeledes kom min oldemor ind i Danmark under dække som polsk roepige og skiftede navn i den forbindelse. Hun kom fra Hanover men det er nok sværere at finde noget på hende. Men hvis du kender til noget hvor man kan finde den slags ville jeg blive rigtig glad.
Mvh Line

Line Camilla Nielsen

Hej Line

et af stederne man kan søge online er
www.Arkivalieronline.dk
der er også http://www.ddd.dda.dk/

Du skal finde sognet hvor din farmor er blevet døbt. Du har årstallet og dag måned, så er det at få fat i kirkebøgerne som ligger online.
Sognet er nøglen til kirkebøgerne. Uden den bliver det svært.

Du kan oså søge på navne mv. i folketællingen og på den måde finde ud af hvor de har boet - navne på børn mv.

Din fars dåbsattest kan du prøve at slå op i kirkebogen. Den rummer måske oplyninger om hvor din farmor og farfar boede, så du af den vej måske kan spore dig ind på sognet. Hvis hun er fra landet, bliver det hele meget nemmere, der er ikke så mange mennesker repræsenteret.

Det er noget der tager tid, men kan være ganske giveligt.

Du kan få gode råd og internetadresser her:

God jagt
Alex Wallin