DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Dåbsattest?

Hej,

Jeg er dansk statsborger og ved hvilket by jeg blev født, men jeg er en asiater og blev ikke døbt da jeg var lille. Mine forældre viste dengang mit dåbsattest, men den er bortkommet. Jeg kan desværre ikke kontakte mine forældre og kan ej spørge om hvilket kirke jeg fik mit dåbsattest. Er der et eller andet måde jeg kan finde eller spørge efter det kirke som fik lavet mit dåbsattest? Ellers synes De jeg kan sende mig et nyt/kopi af dåbsattesten? Jeg skal nemlig rejse til udlandet her i sommer og blive gift, derfor vil jeg gerne have mit dåbsattest.

Apige

Hej Apige

Du kan ikke have en dåbsattest, da du ikke er blevet døbt, men en navneattest.

Du går ned i den nærmeste kirke/kirkekontor.
De kan hjælpe dig med at få udfærdiget en ny.
Husk behørig legimation.

Alex Wallin