DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

International fødsels- og dåbsattest

Hej

Jeg har brug for en international fødsels- og dåbsattest, men jeg er lidt i tvivl om, hvor jeg skal henvende mig. Er det til den lokale kirke, hvor jeg bor nu, det sogn hvori jeg er født (jeg blev ikke døbt før jeg var 25) eller det sogn/den kirke hvori jeg blev døbt?

Håber I kan hjælpe mig.

De bedste hilsner

Ulla

Ulla Halskov

Kæreste Ulla,
Godt nytår her fra netkirken til dig!
Det er vældig nemt med attesten, du kan henvende dig i hvilken som helst kirke og få en attest udskrevet, legaliseret på engelsk - naturligvis mod forevisning af legitimation. Nemmest vil det nok være at henvende dig i den kirke, der er tættest på din bopæl!
Guds fred i det nye år,
Signe Voldby, ´præst