DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

daabsattest

Shalome.

Jeg soger i ojeblikket om opholdstilladelse i Israel og skal til dette formaal bruge min daabsattest.
Mit sporgsmaal er: Om min far kan indhente denne for mig.

Trine

Trine Frandsen

Hej Trine,
Tak for din henvendelse - vi er altid bange for, at attester kan blive misbrugt - derfor er der lidt stram procedure!!
Jeg kan næsten forstå, at du ikke befinder dig i Danmark, for så kunne du med behørig dokumentation gå op til et hvilket som helst kirkekontor og rekvirere en ny attest.
Da du jo nok er i udlandet, som jeg kan forstå det, kan du godt skrive tilbage til mig eller en anden præst i Folkekirken med skriftlig anmodning om en ny attest. Skriv CPR nr, adresse, opholdssted osv.
Samtidig kan du også vedsende adressen på den danske kirke i Jerusalem - så vil vi fra Danmark sende attesten dertil, hvor du så møder op personligt med legitimation og henter den.
Det kan lyde fabelagtig besværligt, men er den måde, vi sikrer, at attesten rekvireres af og lander hos den rigtige person!!
Så - med lidt bureaukrati foran dig - så lykkes det nok!
Held og lykke i øvrigt med det hele!
Al Guds velsignelse.
Signe, præst