DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

vielse uden for kirken

Hej
Jeg har nu søgt og ringet til mange instanser, deriblandt kirkeministeriet, blot for at få oplyst at der ikke er nogen præster fra folkekirken, der tager ud og vier folk udenfor kirken !!!
I Brøndby kommune, hvor jeg bor og skal vies, er der heller ikke nogen fra Rådhuset der vil vie udenfor Rådhuset.

Derfor prøver jeg nu denne vej..... kan I guide/hjælpe mig med at finde en præst/embedsmand, der vil vie os i guds grønne natur - under blå himmel ???

På forhånd tak,

Helle Kristensen

Det lyder romantisk at blive viet i Guds grønne natur - under blå himmel.
Men når det drejer sig om en kirkelig vielse, - og det er det jo, når en præst skal foretage vielsen - ja, så foregår det altså i kirken. (Kirkelig vielse foretages af en præst i en kirke i nærværelse af mindst 2 vidner - står der i Ritualbogen)
Så kan man da tage på skovtur bag efter!

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen