DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Finde den gamle dåbsattest?

Hej med jer!

Jeg har lige mistet min mor og sidder nu med hendes billeder. Jeg ved at hun længe har prøvet at søge efter sin biologiske far, men fik ikke meget hjælp fra sin mor. Nu kunne jeg godt tænke mig at vide om en eventuel dåbsattest vil kunne frembringe et navn. For jeg mener at hun kendte til navnet men ikke hvor han var bosat. Nu da jeg har gået boet igennem, kan jeg ikke finde hendes dåbsattest og derfor spørger jeg om; det er muligt for mig at få en kopi af hendes dåbsattest til videre slægtsforskning?
på forhånd tak.

Gitte F.

Kære Gitte F.
Allerførst ønsker jeg dig Guds velsignelse og hjælp efter tabet af din mor.

Med hensyn til din mors dåbsattest, - så prøv først at undersøge, om bedemanden, der hjalp Jer med begravelsen/bisættelsen, - om han eller hun har fået den i forbindelse med bisættelsen/begravelsen.

Ellers kan du prøve at spørge på kirkekontoret eller hos præsten i det sogn, hvor din mor boede, da hun døde. Det er muligt, at de kan hjælpe dig.

Jeg håber, at du kommer godt videre.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen